Velkommen

Solsikken er en kommunal daginstitution som er normeret til 104 børnehavebørn og til 18 børn i vuggestuen.

Solsikken er en afdeling af den fællesledede organisation "Liv, leg og læring, Sdr. Felding", som foruden Solsikken også indbefatter Sdr. Felding Skole og skolefritidsordningen Fristedet.

I Solsikken arbejder vi struktureret efter de nye styrkede læreplaner med særlig vægt på børns sprogudvikling. Desuden arbejder vi efter efter principperne i Herning Model Dagtilbud og programmet "De utrolige år"

Vi betragter institutionen som et naturligt supplement til opdragelsen af jeres barn, og vi ønsker at skabe et positivt samarbejde, der bygger på gensidig respekt og tillid.

Vi arbejder kontinuerligt med at skabe et læringsmiljø, der giver optimale betingelser for trivsel , udvikling og læring.

I Solsikken stræber vi efter at opretholde et højt fagligt niveau, og at medarbejderne trives og udvikler sig i det daglige arbejde.

I vores institution er alle børn unikke og har derfor forskellige behov. Når vi i vores institution vil give dem lige muligheder, er vi derfor nødt til at behandle dem forskelligt. Derfor stiller vi krav og sætter grænser ud fra vort kendskab til barnet.

Det lille barn vil blive mødt af anerkendende voksne, som vil give omsorg, tryghed og genkendelighed, og som møder barnet med empati.