Grundlæggende oplysninger

Grundlæggende oplysninger:

Sdr. Felding Skole, SFO og dagtilbud er en paragraf 24a institution; det vil sige at skolen, SFO´en, daginstitutionen har en fælles leder og fungerer som en samlet enhed. Vi ligger tæt på hinanden og har fælles bestyrelse, hvilket giver særligt gode muligheder for at arbejde målrettet med trygge og stærke overgange i barnets liv og med indsatser og kompetencedeling på tværs af afdelinger og faggrupper. Sdr. Felding Skole er PALS-skole og Solsikken er DUÅ-institution. Vi arbejder sammen under Herning Modellen og med Herning Model Skolestart, og med udgangspunkt i fælles principper.

Sdr. Felding er en velfungerende landsby beliggende i Herning Kommunes sydligste skoledistrikt i et naturskønt område med kort afstand til bl.a. Svanholm Sø, Skjern Å og gode skovområder. Vores børn og familier kommer både fra Sdr. Felding by og fra de omkringliggende områder som Stakroge, Skarrild og Karstoft.

Byen er i positiv udvikling og kendetegnet ved et aktivt foreningsliv og en del tilflytning, bl.a. på grund af de større lokale virksomheder og omkringliggende landbrug. Det betyder f.eks. at der i vores skole og dagtilbud er kulturel mangfoldighed og at brugergruppen er med diversitet på stort set alle parametre.

Sdr. Felding Skole, SFO’en Fristedet og dagtilbuddet Solsikken ligger tæt på hinanden og har fælles bestyrelse, hvilket giver særligt gode muligheder for at arbejde målrettet med trygge og stærke overgange i barnets liv og med indsatser og kompetencedeling på tværs af afdelinger og faggrupper.

Vores skole rummer pt. 257 elever, heraf er 34 elever tilknyttet vores to specialklasser. I SFO’en Fristedet går 63 af skolens elever.
Dagtilbuddet Solsikken har pt. 17 vuggestuebørn og 67 børnehavebørn.