Forventningstavlen:
| Vis respekt | Vis ansvar | Vis forståelse |
Universelle regler |
|
|
|
Undervisning-og læringsmiljøer |
|
|
|
Indendørs pauseområder |
|
|
|
Udendørs pauseområder |
|
|
|
Toilettet |
|
|
|
Skolens personalerum og køkken |
|
|
|
IT/netetik |
|
| .
|
Uden for skolens område |
|
|
|
Revideret juni 2024
Ordensregler for Sdr. Felding skole og børneunivers
Udarbejdet af bestyrelsen august 2024 og er gældende for skole og SFO
Skolen har udarbejdet en PALS-forventningstavle, som anviser den forventede adfærd til elever som går på skolen.
Skolen er træningsbanen, hvor mange elever lærer at indgå i et større fællesskab. Derfor arbejder vi på skolen aktivt med forventningstavlen så alle elever er bekendt med den forventede adfærd. Derudover arbejdes der aktivt med sociale relationer og understøtter eleverne i at bruge dem ind i det store fællesskab.
Opstår der uacceptabel adfærd hos en elev/elever har skolens ledelse følgende handlemuligheder:
I nedenstående kan I se et uddrag af handlemuligheder for skolens ledelse jf. ”Bekendtgørelse om fremme af god orden i folkeskolen”. Bekendtgørelse om fremme af god orden i folkeskolen (retsinformation.dk)
- Adfærd regulerende samtale.
- Overførsel af eleverne til anden undervisning i enkelte timer eller resten af dagen.
- Oprydning af svineri/hærværk.
- Eftersidning i op til 1 time.
- Bortvisning i op til 10 skoledage.
Ovenstående handlemuligheder tilpasses elevens alder og den enkelte episode. Den øvrige forældregruppe informeres i det omfang det har relevans og hvis forældrene til den pågældende elev samtykker hertil.
I forbindelse med anvendelse af konsekvenser i form af eftersidning eller bortvisning, vil der altid være dialog med elevens forældre, inden skoleledelsen træffer afgørelse herom. Det er skoleledelsen, som træffer den endelige afgørelse.