Hvad er Raketterne

Hvad er Raketterne:

Raketterne er en special SFO. Et eftermiddagstilbud for børn i Sdr. Felding Skoles specialklasser.

Vi er en lille gruppe børn fra 0.- 4. kl. og 4 voksne, der hver dag efter skoletid holder til i den gamle pedelbolig, der ligger mellem skolen og SFO Fristedet.

Her har vi indrettet os med hyggelige legerum indenfor, og med masser af plads ude på skolens og ”Fristedets” legeplads.

Eftermiddagen byder bl.a. på: leg, spil, samvær, lektiehjælp, ture ud af huset - i bil eller på gå ben - spil på computer, wii eller ”play-station”. Vi laver bål og kreative aktiviteter alt efter årstiden, og derudover bruger vi flittigt skolens gymnastiksal og musiklokalet.

PALS er en naturlig del af vores hverdag. Vi arbejder her med begreberne, ansvar, respekt og forståelse i et tæt samarbejde med skolen.

Vi vægter de danske traditioner. Det vil sige at vi fortæller om og pynter op til højtider og særlige begivenheder. Vi har mulighed for at være sammen med ”Fristedets” børn eller trække os tilbage til kun at være ”Raketter”, alt efter hvert enkelt barns behov.

Ud af Huset

Vi kører også gerne ture ”ud af huset”. Det kan være til oplevelser i lokalmiljøet, i naturen, eller ture til storbyens mange forskellige tilbud.