Velkommen til Aula

Den 1. februar stifter, forældre og personale bekendtskab med et nyt redskab til den daglige kommunikation. Aula bliver fremover den samlede indgang til al kommunikation mellem dagtilbud, skole, SFO, og hjemmet.

Aula er den landsdækkende kommunikationsplatform til, daginstitutioner, folkeskoler og SFO’er.

Aula er en simpel og brugervenlig løsning, der samler al kommunikation ét sted. Institutionen og personalet får et let redskab, hvor de nemt kan give besked om begivenheder og kommunikere med hjemmet, og for forældre bliver det let og overskueligt at tage del i børnenes hverdag og trivsel.

Aula tilbyder en række funktioner fx en beskedfunktion, en opslagstavle med vigtige informationer, komme – gå modul og en kalender.

Fakta om Aula

• Der er stillet skrappe krav til udviklingen af Aula for at sikre, at data opbevares og behandles sikkert. Brugernes data bliver ikke udnyttet kommercielt, og der deles ikke data med tredjeparter.
  • Aula følger GDPR-lovgivningen. Det betyder, at brugere kan se, hvilke data de har givet til Aula og kræve, at data bliver slettet.
  • Brugere af alle typer har været inddraget i udviklingen af Aula. Det vil de fortsat blive, når Aula i fremtiden skal udvides eller ændres.
  • Adgangen til Aula sker gennem et personligt login fx UNI-login. De dele af Aula, der indeholder personfølsomme oplysninger, skal dog tilgås via NemID.
  • Aula kan findes på www.aula.dk eller via en app. Appen findes både til Android og iOS.